Vem är jag?

Jag har fått lite nya läsare så jag tänkte köra en kort presentation av mig själv här.

Jag heter Emelie och är nyss fyllda tjugo år (alternativt född oktober 1990). Ursprungligen kommer jag från en ort som heter Anderstorp men bor nu i Nybro som är ett samhälle tre mil utanför Kalmar. Jag har bott här sammanlagt snart ett år då jag flyttade hit i våras. Då pluggade jag Japanska på distans men det gick inte så bra som jag hoppades att det skulle göra. Under sommaren flyttade jag hem igen och hade en turbulent tid. Jag väljer att inte skriva om vad som hänt då jag hellre håller det för mig själv.


I slutet av augusti fick jag reda på att jag kommit in på Lärarutbildningen vid Linnéuniversitetet, campus Kalmar. Det är därför jag har kommit tillbaka tilll ostkusten. Jag går inriktningen Bildpedagogik och Media för grundskolans yngre åldrar. Vilket på svenska betyder att jag ska bli bildlärare i låg- och mellanstadiet.

Anledningen till att jag bor/har bott i Nybro är att min pojkvän pluggar på samma unviersitet som jag fast hans skola ligger i Pukeberg, Nybro. Han läser Reklam, Grafisk Kommunikation och Visuell Layout (tror jag att det heter, vi säger bara "reklam").

Min familj hemma består av mamma, min bror och våra två hundar. Vi har en rätt så stor släkt då både min mamma och pappa kommer från stora familjer med fem syskon i varje. Jag har tre mostrar, en morbror, tre fastrar och en farbror. Den enda av mina mor- och farföräldrar som lever är min farmor.


När jag inte pluggar eller pratar i telefon med mina kompisar så tycker jag om att lyssna på musik, fotografera och numera har jag börjat skissa, kludda och öva på att rita. Eftersom jag bor tillsammans med min pojkvän så blir det ju rätt mycket mys med honom med. En annan stor passion i mitt liv är styrkelyft. En kraftsport som jag har hållt på med sen 2005 tror jag. Jag har tävlat och försöker komma igång igen men det är inte samma sak utan alla hemifrån. Mina största meriter är att ha vunnit Ungdoms-SM, tagit silver på Junior-SM och ett silver till från Nordiska Juniormästerskapet.


Foto: Patrik Thur eller Rolle, kommer inte ihåg.

Jag och min pojkvän blev tillsammans december 2006, då var jag 16 och han 18. Vi har haft våra upp- och nedgångar men still going strong så att säga. Han kommer från en kärleksfull familj och han är den yngsta av tre bröder. De är till skillnad från min släkt en väldigt liten släkt på sammanlagt sju personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0