Lördagsmorgon.

Japp, nu sitter vi här igen. Emil gör ett quest på Tibia och jag ska läsa igenom lite gamefaqs för Chrono Trigger. Jag har ju dött säkert fem gånger på den här jävla bossen T_T
Samtidigt som jag planerar detta läste jag en artikel om en hårt arbetande svensk kvinna som ska åka till Afrika för att bidra till något slags projekt. Hon pratade om vad hon skulle sakna mest, det var vatten.
Jag blir lite djup när sådana här kulturkrockar dyker upp i min lilla bubbla. Vad skulle jag sakna mest? Vad skulle jag göra utan rinnande vatten? Ingen värme i elementen, inget kaffe på morgonen, ingen ordentlig toalett, inte ens ett vattenglas jämte sängen. Nog för att jag aldrig har ett vattenglas jämte sängen, men jag har möjligheten. Hur gör de fattiga när de är lite torra i halsen?

Nog om sådana existensiella problem jag ska äta frukost och döda Magus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0