Ont.

Har testat två av de huskurer jag fick. Tänkte betygsätta dem allteftersom jag testar.

Det första var vicks-vatten och det andra var glass.
Glassen är ju nice men hjälper bara för den tuggan du tar, inte längre. Gjorde nästan ännu ondare efteråt.

Vicksvatten (en kopp nästan kokande vatten och rör ut tre vickstabletter), var nog det äckligaste jag någonsin varit med om! Tänk dig en shot Minttu, fast en hel kopp. Smakade som minttu fast med en jävla massa extra socker också. Fy fan! Fast det hjälpte i kanske en-två timmar, så det var väl värt det.

De andra tipsen jag fick var
-Hett vatten, honung och whiskey
-Gurgla med saltvatten
-Smörja in halsen med tigerbalsam
-Drick en matsked vinäger

Jag kommer aldrig testa det första, whiskey är något som jag avskyr. På riktigt, jag får kväljningar av bara lukten, har försökt mig på att dricka det många gånger. Jag kan bara inte förmå mig själv att svälja det. En gång var det nära, men nä.

Gurgla med saltvatten har jag tänkt att testa precis innan jag går och lägger mig, eller kanske tjugo minuter innan jag borstar tänderna så att smakerna inte blandas ^^

Tigerbalsam tänker jag också testa genom att smörja in precis innan sängdags. Har hört om det förut så det kanske kan funka :)

Vinägern är utesluten eftersom vi inte har någon hemma.

Kommentarer
Postat av: elin

gör som jag och min kär far gör när vi är sjuka, blada honungste med brännvin :p om inget annat så somnar man gott ;)

2010-10-14 @ 18:48:57
URL: http://hoesandbros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0