Plugg 2.

Sitter fortfarande och läser, har väl kommit igång ordentligt nu iaf.
En liten konversation från i förmiddags.
Jag- NINA!!!!! Varför kan man inte plugga när man verkligen vill och behöver
Nina- Jo alltså, det brukar vara så. Men gör så här och såhär (orkar inte skriva tipsen) så kanske det går bättre.
-JA! Det låter ju skitsmart! Du är så bra Nina. TACKTACKTACK
-Åh tack, vad snäll du är.


Har kanske ändrat lite i uttrycken men det var såhär jag uppfattade situation iaf ^^ Jag har ren panik. Tog mig över en timma att läsa tre sidor så ah, paniken var väl rätt befogad tycker jag. Nina är lugnet själv, rutinerad Universitetselev som hon är. :)

Tipset jag fick var att läsa i intervaller, typ som löpning fast man läser. nina tyckte att jag skulle läsa x antal sidor och sen pausa, läsa x antal igen, paus, läsa, paus osv osv. Men jag kör på tid istället. En kvarts läsning och sen en paus som innehåller en halv cigg, lite mobilspelande (jag är beroende av Bubble Town), prat på msn och facebook. Detta funkade väldigt bra så om ni har svårt att plugga och fokusera är detta ett tips :)

Våra föreläsare säger hela tiden att hjärnan bara kan fokusera i ca en kvart så därav den valda tiden. Efter en kvart behöver den vila från information och fokus för att kunna processa och ta till sig det nya. Jag vet inte om det stämmer men det känns bra iaf.

Nu ska jag fortsätta!
:D

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, snygg förkortning av vår konversation. Men kul att det verkade funka i alla fall =)

2010-10-05 @ 22:05:27
Postat av: Emelie

Haha ja, men det var ungefär så det lät i mitt huvud sen ^^

2010-10-05 @ 22:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0