Tid.


Denna symbolen betyder att inlägget är tidsinställt. Blogg.se har börjat med den funktion sen ungefär en vecka tillbaka så jag tänkte börja använda mig av den.

Har skrivit lite mer på psykologin nu. Inte tillräckligt men tror att jag ger upp snart då min hjärna och mina ögon inte riktigt hänger med i skriva-tanke/tanke-skrivaprocessen längre. Har sista frågan att svara helt på och sedan har jag börjat på den tredje frågan men ska inte skriva in den förrän imorgon då den tar lång tid. Man ska läsa igenom en läroplan och hitta två psykologers teorier i den. Jag har redan strukit under den ena psyk.s teorier och börjat på den andras. Ska bara försöka skriva ner dem i uppgiften också.
Grejen med det här paper't är att varje fråga är stor och invecklad. Tänkte att jag skulle ge ett exempel ifall någon skulle vara intresserad.

Reflektera och skriv ner hur du som lärare kan stimulera de fem språkreglerna (fonologi, morfologi, syntax, semantik och pragmatik) hos de barn/elever som du kommer att arbeta med

Japp, det är fråga fem. Hur fasen ska man lära ut syntax, semantik och pragmatik till ~10åringar? Alla förslag godtages!

I vilket fall som helst. När detta inlägget publiceras kommer jag att ha skrivit lite till, stängt ner Open Office och börjat spela Chrono Trigger igen.

Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0