Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar, tja, de var nog lyckliga. Sen gick allt utför, för mig, för mamma, för brorsan och för pappa.
Under hela min uppväxt har det vart mycket bråk och skrik men mycket gemensamhet och värme. Så känns det i vilket fall nu i efterhand.
Min mamma är en stark, blond kvinna med blå ögon och ett stort sinne för humor (tycker hon). Min kärlek för svenska visor har jag ärvt från henne. Medan jag tydligen har ärvt min rebelliska hårdrockssida från pappa, fast det visste jag inte om när jag gjorde tonårsrevolt.

Min mamma bor nu i en lägenhet. Min pappa, han bor under en liten grästuva på en plats jag aldrig förmått mig att gå till. Som jag har skrivit innan är han död. Han tog livet av sig. Jag börjar gråta så fort jag tänker den tanken men jag får ta det.

Jag har min mamma och henne älskar jag över allt annat.

Kommentarer
Postat av: pia

Tack för dom orden min älskade dotter <3 Jag vet hur du har haft det och jag älskar dig över allt annat... Du har varit stark också under alla dom här åren,bra att du känner lite positivt så här i efterhand, jag har alltid försökt ge er all min kärlek och värme gumman...Det har inte varit lätt för någon av oss,men vi har klarat det tillsammans du och jag och Markus !! puss älskar dig så mycket ..!! kram

2011-02-17 @ 19:29:52
URL: http://pyyretdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0