Dag 08 – Favoritsaker

Oj, hallå. Ni vet att detta skulle kunna bli en väldigt lång lista om jag fick tänka efter. För att slippa skriva en uppsats väljer jag kaffe(och cigg) och min kamera. (naturligtvis datorn med eftersom jag fotar digitalt skulle jag inte klara mig utan cs3).

Motiveringen till kaffe är samma som till cigaretterna, det är ett begär. Jag är inte fullt funktionell utan minst en kopp kaffe innan skolan. Cigg kan jag vänta med tills efter ett par timmar men för allas trevnad och säkerhet gör jag inte det. För att fokusera behöver jag koffein och nikotin helt enkelt.

Kameran vet jag inte riktigt hur jag ska motivera, jag sa något smart när Sanna intervjuade mig för ett par veckor sen.
" -Hon kallar sig själv för minnesfotograf, tar med sig kameran till platser och tillfällen hon vet att hon vill föreviga".
Det känns optimistiskt att föreviga något, förhoppningsvis kommer mina bilder att finnas med tills jag dör och mina grejer slängs på tippen.
Men det är därför jag fotograferar eller? Detta skulle kunna bli en lång diskussion med mig själv så vi låter det vara så här.


Randombild från tidig -09.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0