Another day in Nybro.

http://weheartit.com/entry/9628730Den här veckan har trots allt varit himla härlig hittills. Vädret är fint, pluggandet har gått bra och jag har inte haft ångest över att Emil varit borta. Otroligt men sant!
Igår var en mysig dag i skolan, förmiddagen spenderade vi genom att diskutera om olika problem som kan uppstå vid kulturkrockar i skolan och eftermiddagen pysslade vi med laborationer i främmande kulturer. Jag gjorde till exempel en tolkning av en afrikansk mask i wellpapp, Ludvig en riktigt fin japansk målning och många andra testade på prickmålning a la aboriginsk stil.
Idag har jag fortsatt på lite skisser jag pysslade med igår. Vi ska göra en fördjupning inom en främmande kultur och jag tror att jag har valt Mexico, så just nu (eller inte nu men snart) sitter jag och fortsätter måla på min La calavera Catrina-tolkning.
http://weheartit.com/entry/9628730

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0