Vårfint.

Just nu ligger jag i sängen och njuter av livet. Vi avslutade matematikdidaktik-kursen idag och jag kunde inte varit gladare! Det har varit riktigt mycket på alldeles för kort tid så för att klargöra tänkte jag göra en lista på vad jag har gjort i skolväg de senaste veckorna.

- En fältuppgift (U,G)
- En hemtenta (U,G, VG)
- En enskild mindre uppsats om min framtida matematikundervisning. (U,G, VG)
- En gruppuppgift ang. läromedelsgranskning. (U,G, VG)
- Fem gruppdiskussioner (U,G)
- Två mindre uppgifter under föreläsningstid (U,G)
- Läst ungefär 170 sidor i kurslitteratur
- Läst tre artiklar

Detta låter kanske inte mycket men det känns som mer, jag har varit nära sammanbrott två gånger. Kursen ger 5 hp, vilket är lite mindre än en fjärdedels termin. Kursen har varat 20 dagar och de strök en uppgift.

Idag ska jag tvätta och imorgon väntar fysik- eller teknikföreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0