Längtan.

Jag har en längtan efter att fotografera igen, att ha en vision om hur något ska se ut, makten att framställa något så som bara jag ser det.
Jag tog en bild härom dagen och tvingade Emil att ta en likadan. Jag satte ihop ett julkort av de två bilderna och det var nog det mest tillfredställande på länge. På riktigt länge.
När jag sitter och tittar i mina gamla mappar från gymnasiet kommer jag ihåg så mycket, mer än vad jag borde göra. Jag kan föreställa mig lukten som smög sig ut i korridoren från fotolabbet, hur torkskåpet låter/lät, hur mycket snö det var den dagen ett visst fotografi togs osv, listan kan göras lång.
Mitt enda problem verkar vara att jag inte vet hur jag ska gå till väga längre. Jag har inga idéer, bara en längtan.

Det gick många diskussioner om den här bilden. Jag saknar fotosalen så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0