Barn och mat.

Tittar på ett av mina favoritprogram, Supersize vs. Superskinny, fast idag är det barnversionen. Det gör ont i mig att se en kille på elva år som väger 73. Det är tio kilo mer än vad jag väger och framför allt tio år yngre än vad jag är. Tjejen vill bli professionell dansare och fick ett videomeddelande av en tjej som lidit av anorexi och fortfarande inte är helt frisk.
När jag ser något sånt här bryts jag av på mitten, det påminner mig om de riktigt nära vänner jag har som lidit/lider av någon form av ätstörning. Ni vet själva vilka ni är och jag hoppas att jag gör/har gjort allt jag kunnat för att hjälpa till.
Innerst inne önskar jag att jag bara kunde få sudda bort allt som gör ont, för alla. Min önskan går inte att uppfylla men det var längesen jag bestämde mig för att försöka ställa upp för alla till 100 procent.

Kommentarer
Postat av: Elin

♥ ♥



Den säger 'good morning' och sen börjar någon jäkla rapparkalja låt och jag får en liten hjärnblödning varje gång, fantastiskt! Haha.

2011-12-20 @ 23:54:57
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0